پرسپولیس موزیک

ساخت وبلاگ
چکیده : آهنگ های شاد... با عنوان : ساید چنل چیست؟ بخوانید :

 

مکش و دهش دو نشان تیر سایدچنل

در دنیای صنعت کمتر وسیله ای را میتوان یافت که قابلیت های چندجانبه داشته باشند. اما هنگامی که به ساید چنل ها میرسیم جریان به طور کلی عوض میشود. و ضرب المثل یک تیر و دو نشان با داشتن یک سایدچنل اولین جمله ای است که در ذهن مهندسین نقش می بندد. زیرا داشتن یک سایدچنل دقیقا برابر با در اختیار داشتن یک کمپرسور و یک پمپ یا دمنده ی هواست. اما بیایید تعریف و تمجید ها را کنار بگذاریم و به دقت بررسی کنیم که یک سایدچنل چه دستگاهی است و با این همه محسنات کجا ها به کار برده می شود.

ساید چنل چیست؟

سایدچنل به زبان ساده وسیله ای است که از یک طرف هوا را مکش کرده و پس از فشرده کردن ( کمپرس کردن) آن را به بیرون میفرستد. شاید اصطلاح پمپ هوا برای آن چندان مناسب نباشد زیرا لغت پمپ اغلب برای مایعات به کار میرود و برای دهش هوا و گاز ها بیشتر از کلمه بلو استفاده میکنند. به همین دلیل در بازار به احتمال زیاد به جای سایدچنل به تنهایی لغت سایدچنل بلوئر و یا همان دمنده هوا به گوشتان می خورد.

مهمترین ویژگی های سایدچنل بلوئر

سایدچنل ها را می توان دوست داشتنی ترین تجهیزات صنعتی به شمار آورد. زیرا علاوه بر این که هوا را در محدوده فشار مخصوص و مورد نیاز کاربر دهش میکند، بازده بالایی نیز دارند. علاوه بر این انرژی کمی مصرف کرده و نیاز کمی به تعمیرات و بازبینی دارند. سر و صدای بسیار کم سایدچنل بلوئر سبب می شود که در هر کارگاه و کارخانه ای که مورد نیاز باشند،  به سرعت سرعت جای خود را باز کند و با عمر طولانی ای که دارند از اعضای ماندگار آن مجموعه گردند.

کاربرد سایدچنل

اگر بخواهیم کاربرد سایدچنل ها را لیست کنیم در نهایت به یک طومار می رسیم. بنابراین تنها کاربرد های عمده و مهم آن را عنوان می کنیم.

  • سایدچنل در سیستم های آب و فاضلاب جهت هم زدن سیال با استفاده از هوادهی برای جدا کردن انواع گازهای غیر ضروری
  • سایدچنل در حوضچه های پرورش ماهی جهت اکسیژن رسانی بیشتر به آب
  • سایدچنل در مکش مواد و پودر ها
  • سایدچنل در مکش ذرات ریز مانند گرد و غبار
  • سایدچنل در جا به جایی و انتقال کاغذ در صنعت چاپ
  • سایدچنل در پر کردن بطری های نوشیدنی در صنایع غذایی
  • سایدچنل در خشک کردن اتومبیل ها در کارواش
  • سایدچنل در شست و شوی میوه و سبزی در کشاورزی
  • سایدچنل در جدا کردن الیاف در کاغذ سازی

کاربرد دارد.

...
نویسنده : ممود بازدید : 359 تاريخ : سه شنبه 22 مرداد 1398 ساعت: 1:09
چکیده : آهنگ های شاد... با عنوان : جلوگیری از مشکلات امنیتی شبکه بخوانید :

آموزش امنیت شبکه

هر زمانی که شبکه و ارتباطات مطرح است امنیت شبکه نیز به همراه آن مطرح می شود. در حالت کلی امنیت شبکه به مجموعه اقداماتی گفته می شود که به منظور جلوگیری از بروز مشکلات امنیتی در بستر شبکه صورت می گیرد. این مجموعه اقدامات می تواند بصورت راهکارهای متعددی در غالب سرویس های سخت افزاری و نرم افزاری پیاده سازی شوند.

 

دوره های امنیت شبکه

 

دوره CEH (هکر قانونمند)

هکر قانونمند CEH، متخصص کامپیوتر و شبکه است که امنیت سیستم‌ها را بررسی می‌کند و به دنبال یافتن آسیب‌پذیری‌هایی است که ممکن است هکر شرور از آنها برای نفوذ، استفاده کند. برای این منظور، هکران قانونمند، از همان روش‌های هکر شرور استفاده می‌کند اما به جای آسیب زدن به آنها، یافته‌های خود را درباره ضعف‌های امنیتی سیستم‌ها و شبکه، به مالک آن گزارش می‌دهد. گاهی اوقات از هکرهای قانونمند، به عنوان هکرهای کلاه سفید نیز یاد می‌شود که اشاره به استفاده از دانش آنها در جهت افزایش امنیت سیستم‌ها و شبکه‌ها دارد.

 

دوره ECSA

توانایی برنامه‌ریزی و طراحی شبکه‌ها، تحلیل ریسک‌ها و تهدیدات امنیتی، و نیز پیاده‌سازی راه حل‌های امنیتی ویژگی‌های تحلیلگران امنیتی است که برای سازمان‌ها و شرکت‌هایی که درباره امنیت داده‌ها نگران هستند، کار می‌کنند. آنها برای انجام کار خود به عنوان یک تحلیلگر امنیتی، باید در موضوعات امنیتی از قبیل برنامه نویسی، تحلیل سیستم، و ارتباطات، تجربه داشته باشند.

 

دوره PWK

دوره تست نفوذ با Kali (Penetration Testing With Kali)، اولین دوره از شرکت معتبر Offensive Security است. این دوره برای متخصصان شبکه و امنیتی که قصد دارند در زمینه تست نفوذ مهارت بیشتری کسب کنند طراحی شده است. این دوره بر اساس استفاده از سیستم عامل محبوب Kali جهت انجام سناریوهای مختلف تست نفوذ می‌باشد.

 

دوره AWAE

دوره حملات پیشرفته برنامه‌های تحت وب (Advanced Web Attack Exploitation)، یکی دیگر از دوره‌های شرکت Offensive Security است که در زمینه تست نفوذ برنامه‌های تحت وب است. این یک دوره مقدماتی نیست. این دوره برای متخصصان تست نفوذ و بازرسان امنیتی طراحی شده است تا با حملات برنامه‌های تحت وب آشنا شوند و بتوانند ارزیابی مناسبی از آنها داشته باشند.

 

دوره CISSP

مدرک CISSP (Certified Information Systems Security Professional) اولین مدرک در زمینه امنیت اطلاعات بود که اعتبار آن در سازمان استانداردهای ملی آمریکا (ANSI) و سازمان استاندارهای جهانی (ISO) تصویب شد. همچنین در زمینه دانش فنی و مدیریتی تضمین اطلاعات، توسط وزارت دفاع آمریکا (DoD) تائید شده است.

 

دوره CISA

با توجه به افزایش تقاضا برای متخصصین دارای مهارت‌‌های بازرسی، کنترل و امنیت سیستم‌های اطلاعاتی، کسب مدرک CISA (Certified Information Systems Auditor) در سرتاسر دنیا برای شرکت‌ها و افراد شناخته شده است. این مدرک، به عنوان استانداردی برای افرادی است که فناوری اطلاعات و سیستم‌های کسب و کار سازمان‌ها را بازرسی، کنترل، مانیتور، و ارزیابی می‌کنند.

 

مباحث مهم در کنترل امنیت شبکه های کامپیوتری

 

Access control  به معنی کنترل دسترسی

Antivirus and antimalware software  به معنی نرم افزارهای مقابله با ویروس و بدافزار

Application security  به معنی امنیت نرم افزار

Behavioral analytics  به معنی تحلیل عملکرد و تعیین معیارها

Data loss prevention  به معنی جلوگیری از دست رفتن اطلاعات

Email security  به معنی امنیت ایمیل

Firewalls  به معنی دیوار آتش (نرم افزاری و سخت افزاری)

Mobile device security  به معنی امنیت دستگاه تلفن همراه

Network segmentation  به معنی تقسیم بندی شبکه

Security information and event management  به معنی اطلاعات امنیتی و مدیریت رویداد

VPN مخفف Virtual private network به معنی شبکه خصوصی مجازی

Web security  به معنی امنیت وب

Wireless security  به معنی امنیت شبکه بی سیم

علاقمندان به دوره های امنیت شبکه و مقابله با نفوذ می توانند از دور های آموزشی گروه فرزان استفاده کنند و مهارت زیادی در این زمینه کسب کنند.

 

 

...
نویسنده : ممود بازدید : 371 تاريخ : جمعه 4 مرداد 1398 ساعت: 0:46
چکیده : آهنگ های شاد... با عنوان : تحصیل در مدارس پرتغال بخوانید :

آن دسته از افرادی که در کشور پرتغال دوست و یا خانواده ای داشته باشند برای تحصیل در پرتغال بهترین گزینه شناخته می شوند. اغلب دانشجویان، به این کشور علاقه ای خاص دارند اما باید به این مساله نیز توجه داشت که دانشگاه های پرتغال در رده بندی جهانی جایگاه مناسبی نداشته و افراد به دلیل تمایلات شخصی قصد تحصیل در این کشور را دارند. در ادامه شرایط مهاجرت برای تحصیل در پرتغال را عنوان خواهیم کرد که باعث می شود متقاضیان با آگاهی بیشتری نسبت به تصمیم خود اقدام نمایند.

تحصیل در مدارس پرتغال

تحصیل در مدارس این کشور از سن ۶ سالگی آغاز شده و دانش آموزان باید ۹ سال تحصیلی را پشت سر بگذارند. مدارس پرتغال به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می شوند که خانواده ها براساس شرایط خود می توانند بهترین گزینه را برای ادامه تحصیل در مدارس پرتغال انتخاب نمایند. پس از اتمام این دوره، دانش آموزان می توانند مدرک دیپلم خود را دریافت کرده و درصورت تمایل وارد یکی از بهترین دانشگاه های پرتغال شوند. البته تحصیبلت عالی در این کشور به دو صورت تحصیلات دانشگاهی و غیر دانشگاهی است و متقاضیان با توجه علاقه خود می توانند بهترین روش را انتخاب نمایند.

از سوی دیگر دانشجویان، پس از اتمام تحصیلات درصورت تمایل می توانند گرین کارت پرتغال را نیز دریافت کرده و به مدت ۵ سال در این کشور اقامت دائم داشته باشند. پس از این مدت درصورتی که واجد شرایط باشند می توانند شهروندی و تابعیت پرتغال را نیز دریافت کنند. یکی دیگر از مزایای مهاجرت تحصیلی به پرتغال این است که فرد متقاضی پس از دریافت تابعیت این کشور می تواند اقامت پرتغال را برای سایر اعضای خانواده خود نیز دریافت کرده و درواقع خانواده فرد دانشجو نیز می توانند همراه با او در کشور پرتغال زندگی کنند.

تحصیل در مدارس پرتغال

تحصیل در مقطع کارشناسی پرتغال

دانشجویان باید درنظر داشته باشند تحصیل در مقطع کارشناسی پرتغال حدود ۳ تا ۴ سال به طول انجامیده و متقاضیان تحصیل در این مقطع باید مدرک دیپلمی را ارائه دهد که نشان دهنده اتمام دوره دبستان و دبیرستان در کشور مبدا است. آن دسته از متقاضیان مقطع کارشناسی پرتغال چنانچه مدرک دیپلم را ارائه دهند باید در دوره  پیش دانشگاهی پرتغال شرکت کرده و پس از طی این دوره امکان ورود به دانشگاه های پرتغال برای آن ها فراهم خواهد شد.

یکی از مهم ترین مواردی که دانشجویان باید درنظر داشته باشند ارائه مدرک زبان معتبر با حداقل نمره تعیین شده از سوی دانشگاه برای هر مقطع تحصیلی است. متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی پرتغال باید مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره ۶ و یا نمره مشابه در آزمون تافل را ارائه دهند. هزینه ای که دانشجویان برای زندگی در پرتغال در مقطع کارشناسی باید بپردازند حدود ۳۵۰۰ یورو به صورت سالیانه است که کلیه هزینه های مسکن، غذا، رفت و آمد و بیمه و دیگر هزینه های فرد را تقبل می مند.

کلیه اشخاصی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی پرتغال را دارند پیش از ورود به این کشور باید به سفارت پرتغال مراجعه کرده و نامه پشتوانه مالی خود را ارائه دهند که نشان می دهد افراد قادر به پرداخت هزینه یک سال زندگی در کشور پرتغال خواهند بود. دانشجویان در پرتغال برای اینکه پس از اتمام تحصیلات خود بتوانند شغل مناسبی را در کشور پرتغال پیدا کنند باید دانش کافی درخصوص زبان پرتغالی داشته باشند. پس از فارغ التحصیلی و یافتن شغل مناسبی متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی پرتغال می توانند با تغییر ویزای دانشجویی به ویزای کاری اقامت این کشور را نیز دریافت نمایند.

دانشجویان در پرتغال می توانند در طول هفته به مدت ۱۰ ساعت شغل دانشجویی پیدا کرده و همزمان با تحصیل خود به کار نیز مشغول باشند. این افراد به ازای هر یک ساعت کار می توانند مبلغی در حدود ۸ تا ۱۰ یورو درآمد داشته باشند که جمع کل این مبلغ می تواند بخش عمده ای از هزینه های زندگی و تحصیل را تحت پوشش قرار دهد.

برای مشاهده ادامه مطلب به سایت koohenoor مراجعه کنید ..!

...
نویسنده : ممود بازدید : 382 تاريخ : پنجشنبه 3 مرداد 1398 ساعت: 23:16

لینک دوستان

خبرنامه

عضویت

نام کاربري :
رمز عبور :